8/7/15

To ντάρμα του σώματος-Όσσο




Το μέικ απ είναι κατά βάση υποκρισία


Είμαι καλλιτέχνης τού μέικ απ στη Νέα Υόρκη και αισθάνομαι ότι μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί το μέικ απ για να μεγεθύνει από πνευματική άποψη τη φυσική ομορφιά της γυναίκας. . . Παρατηρώ όμως ότι οι γυναίκες στο Θέρετρο Διαλογισμού δεν φορούν μέικ απ.

Το μέικ απ αποτελεί εφεύρεση των άσχημων ανθρώπων. Δεν είναι πως είναι άσχημο το μέικ απ, το ίδιο το μεικ απ όμως είναι εφεύρεση των άσχημων. Οι άσχημοι αισθάνονται κατώτεροι σε σύγκριση με όσους έχουν φυσική ομορφιά -ζηλεύουν, είναι ανταγωνιστικοί. Οι άσχημοι προσπαθούν να αναπληρώσουν με τεχνητές μεθόδους. Οι φυσικά όμορφοι δεν έχουν την ανάγκη για αναπλήρωση. Αλλά οι φυσικά όμορφοι άνθρωποι είναι πολύ λίγοι, έτσι λοιπόν το μέικ απ έχει γίνει σχεδόν πράγμα ρουτίνας.

Επί χιλιάδες χρόνια ο άνθρωπος προσπαθεί να κρύψει με κάθε δυνατό τρόπο κάθε τι δικό του που είναι άσχημο -στο σώμα, στο νου, στην ψυχή. Ακόμη και άνθρωποι που είχαν φυσική ομορφιά άρχισαν να μιμούνται τους άσχημους και τους τεχνητούς, για τον απλό λόγο ότι το τεχνητό μπορεί και ξεγελάει. Για παράδειγμα, το στήθος δεν είναι από φυσικού του το ίδιο όμορφο όσο μπορείς να το κάνεις να δείχνει. Ακόμη κι αν έχει μια γυναίκα στήθος με φυσική ομορφιά, θα αρχίσει να αισθάνεται ότι οι γυναίκες που δεν έχει φυσική ομορφιά το στήθος τους μπορούν τουλάχιστον να υποκρίνονται και να δείχνουν ότι είναι πολύ πιο όμορφες. Έτσι άρχισαν να τις μιμούνται κι εκείνες που είχαν φυσική ομορφιά.

Το μέικ απ και η όλη ιδέα του μέικ απ είναι κατά βάση μια υποκρισία. Πρέπει κανείς να αγαπά και να αποδέχεται τη φύση του. . . Και όχι μόνο στο σωματικό επίπεδο, γιατί από εκεί ξεκινά το ταξίδι. Αν είσαι ψεύτικος εκεί, τότε γιατί να μην υποκρίνεσαι το ίδιο ψέμα και σε ό,τι αφορά το νου; Τότε τι κακό υπάρχει, αν υποκρίνεσαι πως είσαι άγιος, σοφός, ενώ δεν είσαι; Η ίδια λογική θα υπάρχει. Και μερικές φορές συμβαίνει να νικάει ο υποκριτής τον πραγματικό άνθρωπο, γιατί ο υποκριτής μπορεί να εξασκηθεί, μπορεί να κάνει πρόβες, μπορεί να καταφέρνει και να χειρίζεται τα πράγματα με πολλούς τρόπους.

Δεν λέω πως είναι κακό κάθε τι που δεν είναι φυσικό.

Μπορεί να βελτιώσει κανείς τη φύση. Γι΄αυτό και υπάρχει η ευφυΐα, δεν πρέπει όμως να στρέφεται κατά της φύσης.
Για παράδειγμα, τα χείλη μπορούν να γίνουν κόκκινα μέσω καλύτερης τροφής, καλύτερης άσκησης, καλύτερης ιατρικής. Και αυτό αποτελεί επίσης βελτίωση της φύσης με τρόπο φυσικό. Είναι φτηνό πράγμα να βάζεις κραγιόν΄ δεν πρόκειται για πραγματική βελτίωση. Είναι καλό για το θέατρο.

Οι γυναίκες μπορεί να ξυρίζουν τα πόδια και τις μασχάλες τους. Καλό είναι, υγιεινό΄ δεν υπάρχει κάτι το κακό εκεί. Αν δεν φροντίζεις με κάθε τρόπο για την καθαριότητα του σώματος. . . Αν κάνεις μπάνιο κάθε μέρα και καθαρίζεις το σώμα σου, τότε δεν είναι κακές οι τρίχες της μασχάλης σου. Δεν υπάρχει κάτι το κακό εκεί. Δεν υπάρχει λόγος να τις αφαιρέσεις, έχουν τη δική τους θέση. Αλλά αν δεν κάνεις μπάνιο και αν δεν ακολουθείς την υγιεινή και την καθαριότητα, τότε ασφαλώς θα μαζέψουν σκόνη και θα μαζέψουν ιδρώτα και θα βρωμούν. Τότε είναι καλό να τις αφαιρέσεις. Δεν είμαι κατά της αφαίρεσής τους. Είναι όμορφο να ξυρίζεις τις τρίχες των ποδιών σου και να δίνεις όμορφο σχήμα στα πόδια σου.

. . . Μπορεί να ξεγελάσεις του άλλους, αλλά πώς θα ξεγελάσεις τους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά σου; Και είναι σωστό να τους ξεγελάς; Και αν σε αγαπούν λόγω του στήθους σου, μόλις ανακαλύψουν ότι το στήθος είναι ψεύτικο -πλαστικό ή λαστιχένιο- θα παραμείνει η αγάπη τους; Θα εξαφανιστεί. Ολόκληρη η ανθρωπότητα έχει γίνει ψεύτικη. Φαίνεται πως υπάρχει η ιδέα να εξαπατάς, να υποκρίνεσαι.

Θα πρέπει να βοηθούμε τη φύση να πάει πέρα από τον εαυτό της, δεν θα πρέπει να την καταπιέζουμε. Αν καταπιέζεις τη φύση, αρχίζεις να γίνεσαι σχιζοφρενής. Αρχίζεις να έχεις διπλή ατομικότητα: εκείνη που είσαι, μια άλλη που δείχνεις στους άλλους. Και μπορεί να γίνεις πολύ άνω-κάτω μέσα σου. Ποιος είσαι; Αυτό ή εκείνο; Δεν είναι μόνο ζήτημα ότι έχεις δυο προσωπικότητες θα χρειαστεί να έχεις πολλές προσωπικότητες. Η μητέρα θα έχει μια προσωπικότητα απέναντι στο παιδί -χρειάζεται να υποκρίνεται πως είναι μητέρα- και προς το σύζυγο χρειάζεται να υποκρίνεται ότι είναι σύζυγος. Και προς τον εραστή χρειάζεται να υποκρίνεται πως είναι η ερωμένη, και ούτω καθεξής. Θα έχει λοιπόν πολλές προσωπικότητες γύρω από τον εαυτό της και μέσα στη ζούγκλα όλων αυτών των προσωπικοτήτων θα χαθεί η ατομικότητα της. Θα της φαίνεται πολύ δύσκολο να ανακαλύψει το πρωταρχικό της πρόσωπο.

Μου λες, ΄΄Μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί το μέικ απ για να μεγεθύνει από πνευματική άποψη τη φυσική ομορφιά της γυναίκας. . .΄΄

Είναι σκέτη ανοησία αυτό. Την πνευματικότητα δεν μπορεί να τη μεγεθύνεις με κανένα μέικ απ.


Η πνευματική ομορφιά δεν έχει καμιά σχέση με κάτι που μπορείς να το κάνεις από έξω.
Η πνευματικότητα είναι το πρωταρχικό σου πρόσωπο΄ είναι η ανακάλυψη της ενυπάρχουσας φύσης σου. Δεν χρειάζεται να την παραποιείς, δεν χρειάζεται να την βάφεις, δεν χρειάζεται να την κανονίζεις. Δεν έχει τρίχες στα πόδια, γιατί δεν υπάρχουν πόδια, δεν υπάρχουν μασχάλες, δεν υπάρχουν χείλη.

Η εσώτατη ύπαρξή σου είναι καθαρή συνειδητότητα. Δεν χρειάζεται κανένα μέικ απ.

Η όλη μου προσπάθεια εδώ είναι να σε βοηθήσω να είσαι ο εαυτός σου, να είσαι τελείως ελεύθερος από προσωπικότητα. Η προσωπικότητα είναι το ψεύτικο πράγμα που σε περιβάλει και η ατομικότητα είναι το δώρο της ύπαρξης. Βρίσκεται ήδη μέσα σου. Αν αφήσεις τις διάφορες προσωπικότητές σου, θα την ανακαλύψεις. Μόλις αφαιρέσεις τις προσωπικότητες, βγαίνει στην επιφάνεια.



Η πραγματική ζωή πρέπει να είναι φυσική και η πραγματική ζωή πρέπει κάποια μέρα να προχωρήσει πέρα από τη φύση. Η φύση όμως πρέπει να γίνει το θεμέλιο της -όχι ενάντια στη φύση, όχι κρύβοντάς την, αλλά ανακαλύπτοντας τον εσώτατο πυρήνα της φύσης.
Τότε υπάρχει η υπέρβαση και αυτό αποτελεί την πιο όμορφη εμπειρία. Ομορφαίνει εσένα, το σώμα σου, το νου σου, τη ψυχή σου. Δεν ομορφαίνει μόνο εσένα, ομορφαίνει ακόμη και τους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή μαζί σου. Αυτή η ομορφιά ανήκει στο πέραν΄ λέγεται πνευματική χάρη. Κάτι κατέρχεται από ψηλά και σε πλημμυρίζει.



Osho, Come, Come, Yet Again Come, Ομιλία #6

Πηγή : http://www.osho.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου